Follow by Email

Lets Pray For Gaza

" YA ALLAH, sebagaimana Engkau pernah menghantar burung-burung ababil untuk menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami bermohon kepada Mu Ya Allah, Turunkanlah bantuan Mu kali ini kepada umat Islam di Palestin. Hancurkanlah rejim Zionis yang kejam Ya Allah.. Amin "

Nov 28, 2013

Sorry..

Assalam & Hi readers....

Agak lama ye blog ni sepi tanpa update .. maaf sekiranya ada yg menunggu.
Berhenti beberapa ketika dari menulis mengundang rasa rindu dihati Kak Sue.  Namun tiada kuasa , tiada daya utk menulis & berkongsi cerita. 

Terbaca status seorang kenalan FB semalam..

Ketika kamu merasa sedih, pejamkan matamu dan katakan di dalam hatimu: 

"Inilah perjalanan hidupku. Allah Ta'ala yang letakkan aku di sini. Semua ini perancangan Allah. Jadi, aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap KetetapanNya. Dan aku terima Qada' dan Qadar diriku. Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmahNya. Terima kasih Allah, kerana mengasihiku." 

Selepas itu, buka matamu dan senyumlah. Itu lebih baik daripada kamu mengeluh dan menyalahkan takdir. 

Jadi andai diuji oleh Allah dengan kesedihan .. cubalah buat spt diatas. Kak Sue x buat .. sebab post tu baru je semalam. So .. fahamlah u all kan, kak sue diuji Allah yg menyebabkan rasa sedih yg sgt.. rasa tunggang terbalik dah dunia kak sue... serius bangat eh kak sue hahaha...

btw.. i'm back .. nantikan next post.. couple pillows .. beberapa tempahan pillow yg tak sempat nak upload lagi. 

So, till we meet again.. take a good care of you .. C.U :)




No comments: