Follow by Email

Lets Pray For Gaza

" YA ALLAH, sebagaimana Engkau pernah menghantar burung-burung ababil untuk menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami bermohon kepada Mu Ya Allah, Turunkanlah bantuan Mu kali ini kepada umat Islam di Palestin. Hancurkanlah rejim Zionis yang kejam Ya Allah.. Amin "

Dec 9, 2011

Perkongsian Ilmu : Cara menjahit riben untuk keychain

Assalammualaikum.
Alhamdulillah , Kak Sue nak kongsi satu lagi ilmu kraf. Maybe dah ramai yang tahu tapi untuk beginners mungkin membantu. Dulu-dulu K.Sue tak tau nak jahit cam ne, buat beberapa kali tapi x cantik so jalan mudahnya, tak mahu  guna riben. Tapi selepas tu, berjaya juga fikirkan cara jahit jadi cantik hihi..


Biasanya sampai kat sini, ramai yg buat jahitan jelujur kan. Tapi yang ni mula2  K.Sue gam dulu  bahagian belakang riben pada felt  yg bawah, bahagian atas riben jgn gam. aih..faham ke tak ni?


 Kemudian, lipat riben kebelakang seperti dalam gambar , seterusnya jahit seperti biasa. Jahitkan sedikit riben tu ye.


Ini hasilnya..senang je kan. Suka tak ? Semoga memberi manfaat.
Like & share ..tq

Wassalam

6 comments:

Nur Nabilah Zahari said...

Wahh, sangat membantu !

Kak Long said...

thanks for the tips . sangat berguna !

Twilleries said...

kak ada jual headband x? Harap sangat bleh jual

Chummy said...

Tq .. semoga memberi manfaat :)

Eillafasya said...

wow..senang je rupanya.. trima kasih ats ilmunya..

Chummy Craft said...

Ye sis..cuba try jadi x hihi