Follow by Email

Lets Pray For Gaza

" YA ALLAH, sebagaimana Engkau pernah menghantar burung-burung ababil untuk menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami bermohon kepada Mu Ya Allah, Turunkanlah bantuan Mu kali ini kepada umat Islam di Palestin. Hancurkanlah rejim Zionis yang kejam Ya Allah.. Amin "

Feb 19, 2016

Tutorial : Bottle cap pincushion

As Salam ... Hai..

Kali ni tutorial pin cushion pulak. Ye lah kan skrg sume pakai shawl.. dah ada jarum shawl kan kena ada cushion pulak hihi.

Ok pin cushion yg kak sue nak tunjuk ni, kecik je tau. & kita guna penutup botol minuman sebagai base dia. Aduh.. susah nak cakap .. meh tengok pic je la..


tengok pic aje boleh faham kan?? Perlukan detail lagi.. u all bole whatsapp kak sue ye. 

* felt bulat plain lebih kecil dari yg printed, beza dlm 2mm
* felt memanjang tu, sama panjang 
tips mengukur : 
  • bulatan tu.. untuk bahagian bawah, lukis guna pensil. trace ikut bulatan penutup tu. bulatan utk atas, lukis guna marker pen. Marker pen kecik ye..mcm sharpie punya tu. bulat atas kena besar sikit. 
  • utk badan , ukur lilit penutup tu .. guna tali tape. kalau x de tape.. guna benang ..pastu ukur benang tu kt pembaris.. dapatkan ukurannya. 
  • tinggi badan, terpulang pd u all. kek tu nak buat tinggi mana.








okay.. boleh buat ye. Good luck. Hasilnya nanti , kongsikan ye 

No comments: