Lets Pray For Gaza

" YA ALLAH, sebagaimana Engkau pernah menghantar burung-burung ababil untuk menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami bermohon kepada Mu Ya Allah, Turunkanlah bantuan Mu kali ini kepada umat Islam di Palestin. Hancurkanlah rejim Zionis yang kejam Ya Allah.. Amin "

Jun 28, 2013

Salam Jumaat - 28 Jun 2013


Gambar dari sini
Assalam readers,
Friday again kan..So post hari Jumaat yang barakah ni sesuai untuk ladies yg ABC . Uhh ...apa tu ? it's shortform dari ~ Allah Bagi Cuti , aa yg period la tu ..

So kalau ABC ada perkara2 yang tak perlu buat kan?..tak perlu solat, tak perlu baca quran.. kan CUTI.. tapi bukan maksudnya kita boleh tengok TV 24 jam.. .jadi apa amalan kita ketika haid supaya kita tak kerugian nak2 pulak kalau bulan Ramadhan dimana umat Islam berlumba-lumba mengutip pahala Allah.

Hasil blogwalking tadi.. kak sue kongsikan bersama u all. semoga memberi manfaat.

1) Perbanyakkan Zikir kepada Allah dan selawat ke atas Nabi - Nabi, Rasul - Rasul, keluarga serta sahabat - sahabat sekalian.

2) Mendengar Ceramah dan Mendengar bacaan Al - Quran.

3) Mengamalkan sifat - sifat yang terpuji, seperti sabar, syukur, ikhlas, tawakal, redha, mengingati mati dan lain - lain lagi sifat terpuji.

4) Bersedekah dan tolong menolong antara sesama keluarga, sahabat - handai serta mukmin mukminah sekalian.

5) Membaca tafsir Al - Quran dan hadith - hadith yang sahih.

6) Menjaga batas seharian; menjaga pandangan dan pendengaran serta zina.

7) Menyebarkan artikel - artikel yang berguna kepada orang - orang islam bagi memberi peringatan kepada kita sendiri dan orang lain.

8) Menghindari diri daripada sifat dusta, mencela perkataan orang, memuji diri dan melaknat, pemarah, dengki, bakhil, kasihkan kemegahan, kasihkan dunia, membesarkan diri, merasai diri lebih sempurna, menunjuk-nunjukkan amalan dan lain - lain sifat yang di murkai Allah.

9) Senyum dan berkata - kata manis dengan orang sekeliling.

10) Membersihkan rumah dan halaman rumah sambil berzikir. Dan lain - lain lagi..

Lanjut ..boleh la ke blog asalnya .. SINI
Wassalam , C.U


No comments: